mannakvikk

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Varför jag inte tävlar.

Av Amanda - 13 februari 2012 19:17

Jag vill tävla, och har velat det sedan länge tillbaka, men jag har aldrig riktigt känt att jag är tillräckligt duktig.
Även när jag har haft möjlighet har jag dessutom fegat ur för att jag inte har en aning om hur man gör när man kommer dit.

Alltså, Vad som ska göras, Hur det ska göras, om man ska gå till någon och hämta någonting och i så fall vem, osv.
Jag var på en Pay&Jump med Malou i april 2011. En oförglömlig dag med mycket nytt från att vi fått in Malou i transporten till att vi lastade av henne på stallplanen hemma.
Efter det har jag ju haft möjlighet eftersom jag för det mesta vetat vad som ska göras, iallafall i princip, men när vi åkte på dendär pay&jumpen hade Malou fått ett sår från brodden när hon trampat runt. Malou tyckte ju att det var jättekul endå, man märkte det, men jag kände endå dåligt samvete eftersom att hon är en gammal tant. Jag vill inte överanstränga henne, utan jag vill att hon har det bra de sista åren i sitt liv utan stress och liknande.


Jag menar inte att hon ska pensioneras, utan att hon ska ta det lugnt. Vi tränar, men inte till något, utan då tränar vi tillsammans på det som vi tycker är kul, eller som vi brukar göra ibland när hon longeras; leka med varandra och ha kul. Och det är så jag vill ha det med en gamling. Ingen stress, inte flänga runt och springa tävlingsbanor osv. Hon ska ha det bra, precis som en häst har i sina bästa år som häst.


När Malou sedan är borta så ska jag såklart välja häst efter vad jag vill i framtiden.

Jag ska välja en häst som jag kan tävla utan dåligt samvete osv, och det ska bli kul.
Men vem kan längta efter det när man vet att när den dagen har kommit så kommer man ha förlorat det som lärt en så mycket, som man älskat och alltid prioriterat över allt annat och betytt så otroligt mycket för en ända sedan man var elva år?     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 21 maj 2012 00:27


Klockan är snart halv ett och jag sitter på soffan, hur pigg som helst.Som ett extra plus är det muntliga nationella imorgon i svenska.Anledningen till varför jag inte kan sova är troligtvis  för att Danisnotonfire (@youtube) skulle ladda upp en ny f...

Av Amanda - 20 februari 2012 12:28

Råkade dra igen garinerna i vardagsrummet och gå in i cozymode framför tvn. Oops.    Känner för en uteritt idag, men jag fryser och är trött, så jag ska försöka piggna till lite åt gången nu. Vet dock inte hur, är enormt trött och kommer säkert s...

Av Amanda - 19 februari 2012 18:57

Fick precis, utav erfarenhet, lära mig att bakning inte är någonting för mig.   Duktig som jag är tänkte jag inte på att vi har en muffinsplåt, så två muffinsformar vek sig i ugnen och de blev smet överallt. Efter en stunds väntetid märkte vi a...

Av Amanda - 19 februari 2012 12:06

Det skrattas och det skålasMen slutar snart i kaosNågon sparkar och slår en stackare därSom är helt utan chansJag ser att ingen verkar bry sigOch inte heller jagRädslan är för stor och starkFör att göra något allsUnder ytanSkäms jag för mig självUnde...

Av Amanda - 16 februari 2012 21:12

Glömde skriva igår att min klass skulle ha fest för sexorna för att få in pengar till klasskassan.Tråkigt nog var det inte så många som kom, men eftersom alla köper snacks och sånt för sina egna pengar förlorade vi inget utan fick endå upp till 2000 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde min blogg förbättras?
 Ja, inläggen
 Ja, headern
 Ja, bakgrunden
 Ja, någonting annat
 Nej, den är helt okej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards