mannakvikk

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Skitsnack för mig är..

Av Amanda - 11 februari 2012 14:02

.. när folk påstår saker som saknar logik.
Ett bra exempel är när jag var på Stockholm Horseshow. Jag satt brevid två yngre tjejer, typ mellan 8-12 år eller något? De var båda något otroligt störande och pratade med varandra och dom som var raden över dom, så man tillochmed inte hörde vad som sas i showen..
Iallafall, de som tittade på finalen vet iallafall att de använde en häst, utklädd till drake. De hade sattit dit som någon slags liten eldspruta så att "draken" sprutade riktig eld.
En utav dehär tjejerna hade väl varit med på något genrep eller något, och tio sekunder innan de tar fram drakhästen säger hon: "Ååh, dethär har jag sett. Det är häftigt men SÅ HIIIIMLA SYND OM HÄSTEN.


En småsak igentligen, men det stör mig så grovt mycket. Ge mig lixom en förklaring varför hästen skulle lida av det? En häst som är tränad och van vid eld och sånt är det inte synd om när den får hålla på med det den är tränad till att göra. Om du satt på youtube och för första gången är med om en sånhär "pop-up"-grej.. (När det lixom helt plöttsligt ploppar upp en äcklig bild på någonting och ett obehagligt ljud skriker i högtalarna) .. så skulle ju självklart du bli rädd. Men om du kollar på samma film om och om igen är det tillslut inte läskigt längre, för du vet ju att det skulle hända något när som helst.

Jag njuter av att kolla på Pewdiepie när han spelar amnesia. För fyra månader sedan var jag tvungen att pausa och dra fram denhär lilla pluppen på "tidslinjen" (ehheh..) för att dubbelchecka att det inte kommer något läskigt. Nu däremot kollar jag på sådana videos utan att dö. Möjligtvis hoppa till eller något, men jag dör inte som jag gjorde de första tusen gångerna.


En häst det är synd om är däremot när ryttare som är ovana på foten i stigbygeln använder sporrar för att hästen är "för seg". En häst som inte går framåt för skänkeln är skänkeldöv. En häst blir skänkeldöv när dens ryttare ständigt skänklar, medvetet eller omedvetet, och då tvivlar jag på att sporrar är ett bra val, istället ska man börja tänka i genom vad man gör med fötterna för att det ska bli så. Är det inte fötterna kanske det är hästen som är lat, men enligt mig ska man alltid börja med att skylla på sig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 21 maj 2012 00:27


Klockan är snart halv ett och jag sitter på soffan, hur pigg som helst.Som ett extra plus är det muntliga nationella imorgon i svenska.Anledningen till varför jag inte kan sova är troligtvis  för att Danisnotonfire (@youtube) skulle ladda upp en ny f...

Av Amanda - 20 februari 2012 12:28

Råkade dra igen garinerna i vardagsrummet och gå in i cozymode framför tvn. Oops.    Känner för en uteritt idag, men jag fryser och är trött, så jag ska försöka piggna till lite åt gången nu. Vet dock inte hur, är enormt trött och kommer säkert s...

Av Amanda - 19 februari 2012 18:57

Fick precis, utav erfarenhet, lära mig att bakning inte är någonting för mig.   Duktig som jag är tänkte jag inte på att vi har en muffinsplåt, så två muffinsformar vek sig i ugnen och de blev smet överallt. Efter en stunds väntetid märkte vi a...

Av Amanda - 19 februari 2012 12:06

Det skrattas och det skålasMen slutar snart i kaosNågon sparkar och slår en stackare därSom är helt utan chansJag ser att ingen verkar bry sigOch inte heller jagRädslan är för stor och starkFör att göra något allsUnder ytanSkäms jag för mig självUnde...

Av Amanda - 16 februari 2012 21:12

Glömde skriva igår att min klass skulle ha fest för sexorna för att få in pengar till klasskassan.Tråkigt nog var det inte så många som kom, men eftersom alla köper snacks och sånt för sina egna pengar förlorade vi inget utan fick endå upp till 2000 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde min blogg förbättras?
 Ja, inläggen
 Ja, headern
 Ja, bakgrunden
 Ja, någonting annat
 Nej, den är helt okej

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards