mannakvikk

Alla inlägg under juli 2011

Av Amanda - 24 juli 2011 12:09

Vi kom hem redan i Torsdags igentligen. Jag försökte skriva då, men internet har inte funkat normalt förän nu. *suck*


Så vad har hänt då?
Inte så mycket faktist. Vi var på liseberg till halv elva i onsdags, sen efter sista åkturen i FlumeRide tröttnade jag på blaskiga skor. Ni vet, köerna blev ju kortare och kortare till Flumeride och Kållerado, så jag och syrran sprang där som om det inte fanns någon morgondag. Hehe.

Speciellt i Kållerade, där var det bara att gå direkt fram till han som satt i insläppet. Det var bara några stycken framför oss om någon överhuvudtaget. Efter tredje gången fastnade vi under en såndär grej som sprutar vatten och satt där en stund innan vi blev bortputtade, så jag var så blöt att det förmodligen inte skulle bli någon skillnad om jag hade ställt mig i duschen eller hoppat i badet hela jag. Så när vi ställde oss i kön (igen) på då fyra personer (där vi var näst sist) så stod det tre norrmän bakom oss. Två vuxna gubbar och en liten bojke, alla tre hade sånahär regnponschos (stavning?) på sig. De kollade på oss och flina, medan en av de två gubbarna stod och drog skämt om "dom som fastnade mitt i vattensprutaren". Haha, vi fick oss ett gott skratt där. (:

  Så såg jag ut på Kållerado :D
fler bilder kommer senare (:

Av Amanda - 20 juli 2011 18:10

Jag har inget att göra. Jag vill göra allt och inget. Jag önskar att jag hade bensin till moppen. Då skulle jag inte sitta här nu.

Mamma ska åka och tanka den snart. "när hon har druckit upp sitt kaffe." Som vanligt. :p

Sen ska jag svischa iväg till stallet, bygga ett 65 hinder och sen flyga över, för att sedan tycka att det är för litet, så att jag höjer till 70. Sen 75. Sen 80. Längtar!


Imorgon åker vi till Göteborg för att gå på liseberg. Så jag har packat, vaktat barn, dammsugit och vaktat barn. Sa jag att jag hade vaktat barn?

Rolig dag.. Jag är fortfarande cptrött efter den hemska natten med flugorna, så när jag kommer hem ikväll , senare, hoppas jag att jag har krafter nog åt att jaga flugor innan jag går och sussar. Vill ju inte vara med om det ikväll igen.

Av Amanda - 20 juli 2011 09:48

Jag är heelt död efter världens mest fasansfulla natt. Känns som att domdär jävla flugorna har fördärvat hela mitt liv.

Man kan inte sova i fem minuter utan att en fluga ska hålla på i ansiktet på dig, så vid fyra gick jag och la mig i vardagsrumet, vilket inte fungerade så bra det heller. Vardagsrumet ligger ju så att solen skiner rakt in genom fönstren, så jag hade solen i fejjan hela tiden den med. Varför alltid mitt ansikte?:(


Idag blir det att dammsuga av trappen lite smidigt, sen blir det packa och vänta på kvällen då jag ska smyga ut ur grottan och hoppahäst igen! Idag ska jag höja hindret till 70 och möjligtvis 80 idag. Jag är lite smått hopprädd igentligen för att jag har åkt av så många gånger just på hoppträningar. Malou älskar ju att hoppa, så hon blir lite galen, vilket gör mig så osäker. :p


Efter det blir det duschen och lägga sig. Det blir att åka bil i några timmar imorgon. Ska till Göteborg med la familia! Förhoppningsvis (vilket jag också tror att vi kommer göra) så går vi på liseberg.:D

Jag vet inte om det finns internet där vi ska bo, men jag tar med min minilaptop och bloggar därifrån om det går.:)

Självklart tar jag ju med kameran också.

Av Amanda - 19 juli 2011 22:33

Jag läste en underbar blogg idag som heter hoppvarning!

Det fick mig att känna som att jag inte har varit hos Malou på hundra år, så jag slängde mig på moppen och full fart dit.

Hoppade femtio och sextio cm. JÄTTEKUL!

Plus att min älskling gick så jäkla fint! Jag är överlycklig just nu.<3


Jag har nu städat klart hela undervåningen dessutom. Ska bara dammsuga trappen, men det gör jag imorgon, så åker vi till göteborg på torsdag med faster och kusin(er?) :)


Jag har så mycket att se fram emot just nu!

Av Amanda - 19 juli 2011 12:55

Bilden i presentationen är lite gammal, då jag hade slingat hår. Såhär ser jag ut nu: 

Och jag älskar att umgås   och rida min ponny

.  


En utav mina bästa vänner är Nenna

  Och en annan är Jessica, som också är min kusin.(har ingen bild)


Där har ni lite om mig i bilder.

Av Amanda - 19 juli 2011 12:22

Som rubriken lyder!

Jag är jävligt trött och lat idag, så finns det något lättare sätt att beskriva ända in i minsta detalj hur jag tänker just i detta nuet?


The lazy song - Bruno Mars



Precis sådär. Men tyverr så har mamma och pappa satt ett "krav" på om vi ska dra på någon semester; städa hela nedervåningen.

Vart fan kom den ifrån lixom? :( Det enda positiva är att jag får vänta på att lillesyster vaknar och hon sover nog ett ganska bra tag.

Tills hon vaknar ska jag bara ligga och chilla i soffan framför TVn med datan i knäet. Det är därför det kommer så många inlägg just nu. Och fler kommer, tro mig...

Men det är väl bara bra? eller?

Av Amanda - 19 juli 2011 10:58

Jag ser det som två helt olika saker.


Jag menar alltså att jag inte är rädd för att dö, men att jag gillar att leva så mycket att jag kommer sakna det. Om ni förstår?

Och jag är rädd att min död kommer bli smärtsam. Man vet ju aldrig vad som kan hända. Vad som helst kan ju inträffa när som helst, så det gäller att hela tiden vara glad att man har livet i behåll. Även när man är pank eller förlorat den man älskar.


Jag förstår inte dom som tagit självmord. De är själviska och otacksamma med tanke på dom som inte hade något annat val. Bara för att man dör betyder det inte att de är tappra eller modiga. Och inte att man får världes uppmärksamhet. Och (iallafall nästan) ingen tycker synd om sådana, det är ju dom som valt sitt öde.

Av Amanda - 19 juli 2011 09:46

Av en uttråkad/rastlös liten krake.

Jag har sattit upp några reklamblad och sånt, ni vet, som minnen av olika saker man varit med om (:

Så jag har ett signerat liten sånhär tidningsgrej som man får när man går på speed(a?)way. (vet knappt ens vad det heter haha). Som hänger i vänstra överkanten med häftstift. Så igår, precis när jag öppnat dörren till hallen utanför mitt rum, Så det lyste in i mitt rum såklart, med tanke på dedär förbannade spelet Fear. Släckte och gick och lade mig. Men innan jag hann blunda kollade jag på denhär lilla "boken" , och just i det ögonblicket knuffades den till.


Ja, jag tror faktist på spöken och andar. Jag tror knappast att de ljuger i "det okända".

Vist skulle de göra det för så lite som pengar, men en kompis jag har känt i några år över internet har gått en kurs med han som brukar vara med där ... Ja han engelsktalande. Och de hade vist kommit ganska långt med dom kurserna.

Plus att vårat hus är drygt hundra år gammalt, så det måste ha varit någon som dött där genom alla åren? Och då menar jag utöver alla hamstrar jag har haft hehe.


Headern kommer! Picnik fuckade upp igår, så jag var tvunget att stänga ner allt ._.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Borde min blogg förbättras?
 Ja, inläggen
 Ja, headern
 Ja, bakgrunden
 Ja, någonting annat
 Nej, den är helt okej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards